7 tips voor meer leadgeneratie en fantastische resultaten

Leadgeneratie is een belangrijk onderdeel voor bedrijven. Met deze 7 tips haal je nog meer leads binnen.

Leadgeneratie kan lastig zijn, maar met deze tips ga jij gegarandeerd succes boeken!

Voor veel bedrijven staat leadgeneratie hoog op het menu. Bedrijven met een fantastische dienst of product moeten de juiste doelgroep bereiken en de meeste worden daar steeds beter in. Maar het is een stuk moeilijker om die doelgroep om te zetten in verse leads. Voor veel marketeers kan dit lastig zijn omdat ze niet precies weten hoe dit werkt. De 7 tips in deze blog zijn niet de heilige graal, maar kunnen hier wel het verschil in maken. Let daarom altijd op de onderstaande 7 punten:

  1. Gebruik een tactiek die de doelgroep aanspreekt
  2. Conversie verhogende tools gebruiken
  3. Gebruik maken van een SEO en SEA strategie
  4. Niet converterende bedrijven checken
  5. Gebruik maken van Marketing Automation
  6. De samenwerking tussen marketing en sales afdelingen optimaliseren
  7. Creëer een team

Tip 1: Gebruik een tactiek die de doelgroep aanspreekt

Het is belangrijk dat je goed kijkt met welke tactiek je de doelgroep aanspreekt. Persoonlijke gegevens van je doelgroep verzamelen is belangrijk om met ze in contact te komen. Dus de vraag is, wat werkt bij de doelgroep? Is het een calculator, e-book, whitepaper, webinar, evenement, of nieuwsbrief? Wat triggert je doelgroep om zich in te schrijven? We raden je aan om te praten met een aantal klanten en te bespreken hoe zij hier tegen aan kijken. Zij bevinden zich in de doelgroep en kunnen je helpen de juiste tactische keuzes te maken.

Tip 2: Conversie verhogende tools gebruiken

Tegenwoordig zijn er heel veel tools en hulpmiddelen beschikbaar om je conversies te verhogen. Waarom zou je er geen gebruik van maken? Wij zelf gebruiken OptinMonster. OptinMonster biedt conversie verhogende templates aan. Door de behaivior automation die Optinmonster gebruikt kun je bezoekers targetten en gepersonaliseerd benaderen gebaseerd op het zoekgedrag. Daarnaast krijg je alle data die je nodig hebt om je conversie strategie aan te passen naar de behoefte van je bedrijf. Door gebruik te maken van OptinMonster zal je conversiepercentage gegarandeerd omhoog gaan.

Tip 3: Gebruik maken van een SEO en SEA strategie

Leadgeneratie is belangrijk, maar potentiële leads moeten wel binnen komen. Een SEO / SEA strategie is daar perfect voor. We leven in een wereld waarin niets verder weg is als een zoekopdracht online. Maak gebruik van die kans. Deze strategie kan je het beste baseren op data. Marketing Genius verzamelde deze data al bijna 7 jaar door het website abonnement. Daardoor hebben wij een goed inzicht hebben in wat wel en niet werkt. Door deze data in een online marketing blauwdruk te verwerken helpen wij elke maand bedrijven op dit gebied. Met die blauwdruk zijn we nu een platform aan het bouwen. Dat platform is de Rocket Roadmap om onze kennis te delen met het grote publiek.

Tip 4: Niet geconverteerde bezoekers checken

Niet alle bezoekers zullen een conversie opleveren. Wel is het belangrijk om niet geconverteerde bezoekers te checken. Leadfeeder is daarvoor een ideaal. Leadfeeder is een tool die bedrijven in kaart brengt wie uw site bezoeken. Niet alleen laat leadfeeder bezoekers zien die uw site bezocht hebben. Maar ook waar ze geïnteresseerd in zijn. Dus welke pagina’s ze bezocht hebben en waar ze op geklikt hebben. Deze informatie stelt je instaat om een onontdekte potentiële lead te benaderen. Deze informatie kan doorgezet worden naar het sales team om direct contact op te nemen met de eindbeslisser. Zo kun je eenvoudig niet geconverteerde bezoekers benaderen en potentiële leads omzetten in betalende klanten.

Tip 5: Gebruik maken van Marketing Automation

Het opvolgen van je leads is erg belangrijk. Met Marketing Automation tools zoals AutoPilotHQ of MailerLite volg je leads makkelijk op en blijf je met ze in contact. Deze twee tools bieden je de mogelijkheid om gepersonaliseerde berichten naar leads te sturen. Ook kan je er campagnes of nieuwsbrieven in bulk uitsturen. Je kan eenvoudig mail groepen maken. Gebruik een van de honderden templates en rol je nieuwsbrieven en campagnes eenvoudig en snel uit. Zo houdt je de doelgroep betrokken, geïnformeerd en geïnteresseerd. Dit brengt je leadgeneratie naar een heel nieuw niveau.

Tip 6: De samenwerking tussen marketing en sales afdelingen optimaliseren

De communicatie tussen de marketing en sales afdeling is cruciaal voor het succes. Communicatie op gebied van rapportage, aanleveren van leads, opvolging van leads en herinneringen doorgeven is belangrijk. Geef je teams de handvaten die ze nodig hebben om deze lijntjes zo kort mogelijk te houden. Door intensief te communiceren weten beide partijen waar ze aan toe zijn en wat er nog te doen is. Dit zal een positief effect hebben op de leadgeneratie binnen je bedrijf.

Tip 7: Creëer één team

De zevende en laatste tip hangt nauw samen met tip 6. In plaats dat je twee afdelingen hebt (marketing en sales). Kan je er ook een groot team van maken. Door samen voortgang meetings te houden of verschillende verantwoordelijke per afdeling een dag per week samen te laten overleggen creëer je een teamsfeer. Marketing en sales zijn beide net zo cruciaal voor je leadgeneratie. Op deze manier zijn de twee afdelingen even verantwoordelijk en krijg je de beste resultaten.

Image: Unsplash.com

Praat mee over dit artikel in onze community!

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.