+31 (0) 85 06 076 50

Beachclub Indigo

Grow with your feet in the sand.

Last October we closed the first season with the enthusiastic entrepreneurs behind Beachclub Indigo. We had a taste for it, but actually wanted to achieve much more. We decided to double the number of applications in 2018. With blood, sweat and insanely motivated marketer, Beachclub Indigo gloriously achieved all goals.

In our first conversations at the Genius HQ it immediately became clear. Indigo needed an online quote tool that ensured that future guests had an experience that seamlessly matched the Beachclub itself. Cheerful, hippie the hipster, but above all very cozy. We decided to make a TypeForm and saved so many Euros in construction costs. In the first season, 30 organizers found the tool every month. From company outings to bridezillas, they all put together their ideal day. The second year the emphasis shifted more to refining the tool, automating the quotation process and attracting new visitors.

Beach club Indigo is a typical company that steals your heart. The lovely people, the hospitality and the still impressive location. It is a mix that you will love and we noticed that in the number of applications. Together with marketer Eva Wielwel and owner Michel Varkevisser, we mapped out the Rocket Roadmap for Indigo. The search terms were known as quickly and the goals clear. Main objective for year 2: double the number of applications. Eva consistently wrote her blogs about the events on the beach and that resulted in her new top positions in Google. The traffic grew from 3,000 visitors to nearly 7,000, of which more than 60% came in on the predefined search terms.

Meanwhile, Beachclub Indigo scores well every month and Eva achieved all the goals for the 2018 season. An increase of 113% in the number of applications compared to a fantastic 2017 is the result of hard work and everyone can go to the Black Path be proud of. In the meantime big hibernation is coming again, but we hope that Indigo will continue and can double again next year, because this great club deserves nothing less.

No. of websites

1

Marketer(s)

Tom Commers

Company

Beachclub Indigo

Launch

april 2019

Goal

+100% new quotes

Industry

Hospitality

Other launches

More success

Want online super powers?

Talk to one of our Rocketeers to launch your marketing efforts.

/letsMore success

Want online super powers?

Talk to one of our Rocketeers to launch your marketing efforts.

Legal

KvK: 64809536
BTW: NL097770498B01

Privacyverklaring
Algemene voorwaarden

 

Contact

Rivium Boulevard 156
2909 LK Capelle a/d IJssel
085 06 076 50

Beachclub Indigo

Groeien met de voeten in het zand.

Vorig jaar oktober sloten we het eerste seizoen af met de enthousiaste ondernemers achter Beachclub Indigo. We hadden de smaak te pakken, maar wilden eigenlijk nog veel meer bereiken. We besloten voor een verdubbeling van het aantal aanvragen in 2018 te gaan. Met bloed, zweet en waanzinnig gemotiveerde marketeer behaalde Beachclub Indigo glorieus alle doelen.

In onze eerste gesprekken op het Genius HQ werd het al meteen duidelijk. Indigo had een online offerte tool nodig die ervoor zorgde dat toekomstige gasten een beleving hadden die naadloos aansloot bij de Beachclub zelf. Vrolijk, hippie de hipster, maar vooral erg gezellig. We besloten een TypeForm te maken en bespaarde zo veel Euro’s aan bouwkosten. Het eerste seizoen wisten 30 organisatoren de tool per maand te vinden. Van bedrijfsuitjes tot bridezillas, allemaal stelden ze hun ideale dag samen. Het tweede jaar kwam de nadruk meer te liggen op het verfijnen van de tool, het automatiseren van het offerte traject en het aanboren van nieuwe bezoekers.

Beachclub Indigo is nou typisch zo’n bedrijf dat je hart steelt. De lieve mensen, de gastvrijheid en de toch nog steeds imponerende locatie. Het is een mix waar je van gaat houden en dat merkten we aan het aantal aanvragen. Samen met marketeer Eva Wielwel en eigenaar Michel Varkevisser stippelden we de Rocket Roadmap voor Indigo uit. De zoektermen waren als snel bekend en de doelen helder. Hoofdoel voor jaar 2: het aantal aanvragen verdubbelen. Eva schreef consequent haar blogs over de gebeurtenissen op het strand en dat leverde haar nieuwe topposities in Google op. Het verkeer groeide van 3.000 bezoekers naar bijna 7.000, waarvan meer dan 60% binnen komt op de vooraf gedefinieerde zoektermen.

Inmiddels scoort Beachclub Indigo elke maand lekker door en behaalde Eva alle doelen voor het seizoen van 2018. Een stijging van 113% in het aantal aanvragen ten opzichten van een geweldig 2017 is het resultaat van keihard bikkelen en daar mag iedereen aan het Zwarte Pad trots op zijn. Inmiddels grote winterslaap komt er weer aan, maar wij hopen dat Indigo door gaat pakken en volgend jaar weer kan verdubbelen, want deze geweldige club verdient niets minder.

Aantal websites

1

Marketeer(s)

Tom Commers

Bedrijfsnaam

Beachclub Indigo

Lancering

januari 2019

Groeidoelstelling

+100% nieuwe aanvragen

Industrie

Horeca

Meer resultaat

Wil jij Ook online superkrachten?

Laat ons je helpen met onze bewezen aanpak en scoor binnenkort ook met jullie nieuwe website.

Legal

KvK: 64809536
BTW: NL097770498B01

Privacyverklaring
Algemene voorwaarden

 

Contact

Rivium Boulevard 156
2909 LK Capelle a/d IJssel
085 06 076 50

Nieuw kantoor

Van Coothplein 53
4811 ND Breda
076 2045 010

Share This