+31 (0) 85 06 076 50

Lead Generation

Succesvol online leads genereren doe je zo.

Je leads in kaart brengen, weten wat ze waard zijn, dat kan veel simpeler dan je denkt. In dit blog laten we je zien hoe je met een aantal heldere tools de volgende stap kan nemen. Hoe geef je het stokje soepel aan sales door? En hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf wint van de concurrenten?

Succesvol online leads genereren doe je zo

Eerder las je al dat we websitebezoekers volgens het Marketing Genius-model plaatsen in 4 categorieën:

1. Waste:

met 84% van de bezoekers kunnen we (nog) niet veel. We raden je in verband met het bounce percentage wel aan om te zorgen voor een ‘zachte exit’.

2. Lead ID:

dit zijn de bezoekers die niets invullen op de website, maar waarvan we wel de bedrijfsnaam en hun gedrag in het dashboard van de Rocket Roadmap kunnen zien. Meestal gaat dit om 10% van de bezoekers. Deze groep benaderen kan effectiever zijn dan ‘koud opbellen’, maar is nog steeds een van de meeste agressieve vormen van sales-opvolging.

3. Prospects:

maak je gebruik van downloads, calculators, e-book en whitepapers? Dan zal deze groep zo’n 5% van je websitebezoekers beslaan. Ze zijn geïnteresseerd in jullie diensten of producten, maar nog niet klaar om te kopen. Het is essentieel dat je hier op de juiste manier mee omspringt. Dit zijn namelijk de gouden kansen voor jou en het salesteam.

4. Gekwalificeerde lead:

vult iemand een aanvraagformulier of offerteaanvraag in? Dan behoort hij of zij tot de 1% van je websitebezoekers die we onder gekwalificeerde leads scharen. Deze mensen zijn klaar om te kopen. Snelheid en precisie hierbij zijn dus superbelangrijk om deze groep te transformeren in nieuwe klanten.

Sneller online leads genereren

Bij de laatste twee groepen ligt de nadruk dus op het simpel en snel voorzien in de behoefte. Creëer bijvoorbeeld een aanvraagformulier waar mensen heel specifiek hun wensen en gegevens op in kunnen vullen. Dat kan bijvoorbeeld met TypeForm. Zo verzamel je eenvoudig al veel info over je potentiële klanten en zal je sneller online leads genereren. Het grote voordeel van TypeForm is dat je alles op een leuke en speelse manier kan weergeven. Op deze manier heeft de bezoeker niet het idee een vragenlijst in te vullen, maar juist de ervaring op een prettige manier bezig te zijn met zijn of haar vraagstuk.

De kunst zit hem in het vinden van een balans tussen de hoeveelheid gegevens die potentiële klanten achterlaten en de drempel om alles ook daadwerkelijk in te vullen. Hoe meer je weet, hoe beter voor het salesteam, maar ook hoe hoger de drempel voor bezoekers.
We raden je aan met TypeForm niet meer dan 10 vragen te stellen. Let op! Dit is al veel meer dan bij een normaal contactformulier.

Winst volgens Genius Data

15% meer aanvragen door gebruik TypeForm op websites aangesloten bij Rocket Roadmap.

Vlugger de demofase in

Zodra potentiële klanten een TypeForm hebben ingevuld, begint het salesspel. Tip: koppel TypeForm aan tools als AutoPilotHQ, Calendly en een CRM-systeem, zoals PipeDrive.

AutoPilotHQ zorgt op triggerbasis voor het versturen van mails. Vult iemand een contactformulier via TypeForm in, dan stuurt AutoPilotHQ een automatische bedankmail met persoonlijke gegevens.
We adviseren je om in deze mails een link naar Calendly op te nemen. Calendly zorgt ervoor dat potentiële klanten heel simpel een afspraak kunnen inplannen op de tijdstippen die nog beschikbaar zijn in je agenda.
Dit hele salesproces is idealiter te volgens in PipeDrive. Een ingevuld TypeForm-formulier maakt een nieuwe deal in jouw salesfunnel aan, met de bijhorende taken. Je ziet al het communicatieverkeer tussen jou (de automatische mails) en de potentiële nieuwe klant. Daarnaast bevat de deal alle data die de potentiële klant heeft meegegeven in TypeForm. Dit heeft niet zozeer te maken met het online leads genereren, maar meer met de opvolging.

Winst volgens Genius Data

62% sneller ingeplande demo’s door de combinatie AutoPilotHQ en Calendly te gebruiken.

Magische saleskoppeling

Tot slot gebruiken we PandaDoc, een online platform om mooie offertes te maken en deze online te ondertekenen. Door ook dit platform te koppelen aan de sales-cyclus kan je met één klik een professionele offerte genereren. Dit op basis van de gegevens die de potentiële klant in het TypeForm heeft aangegeven en die jij in PipeDrive hebt verzameld. Hierdoor kan je veel sneller een passende, gelikte aanbieding doen.

Winst volgens Genius Data

23% meer geaccepteerde offertes sinds aansluiten PandaDoc op de automatische salescyclus.

Meer info op de Genius Talk

Al deze concrete acties op je website verkleinen je aanlooptijden van ruwweg drie naar anderhalf, twee weken: een slok op een borrel in het gehele proces. Bovendien geef je je klanten met deze tools direct een goed en verzorgd gevoel: ‘yes, ze gaan meteen met mijn vraag aan de slag!’ Wil je meer over online lead genereren horen? Kom dan naar de Genius Talk op donderdag 26 september in Breda.

Meer resultaat

Wil jij Ook online superkrachten?

Laat ons je helpen met onze bewezen aanpak en scoor binnenkort ook met jullie nieuwe website.

Legal

KvK: 64809536
BTW: NL097770498B01

Privacyverklaring
Algemene voorwaarden

 

Contact

Rivium Boulevard 156
2909 LK Capelle a/d IJssel
085 06 076 50

Nieuw kantoor

Van Coothplein 53
4811 ND Breda
076 2045 010

Share This