Krijgt LinkedIn concurrentie van Google’s people cards?

LinkedIn is het social media kanaal gericht op de zakelijke wereld. Op je LinkedIn profiel presenteer je jezelf naar potentiële werkgevers toe. Dit heeft er voor gezorgd dat visite kaartjes en recenties stukken minder gebruikt worden. Tegenwoordig zoek je iemands naam op op LinkedIn en alle benodigde informatie wordt op een pagina weergegeven.

Krijgt LinkedIn concurrentie van Google?

Google is al een half jaar bezig met het testen van een people card. Deze people card heeft de zelfde functie als een LinkedIn profiel alleen zonder platform. Google gaat personen zichtbaar maken in de zoekresultaten. Op die manier creëer je een digitaal visite kaartje en hoeft iemand alleen je naam maar in te typen op Google en krijgt hij of zij de benodigde informatie.

Elk unieke Google account kan klikken op add me to search. waarna je profiel wordt toegevoegd aan de zoekresultaten in Google. De testperiode is nu voornamelijk in India en lijkt langzaam maar zeker iets breder uit gerold te gaan worden. Maar vooralsnog zijn er geen tekenen dat de people card al naar Europa gaat komen.

De people card naar Europa?

Als de people card daadwerkelijk naar europa gaat komen zijn er wel bepaalde zaken die intressant kunnen zijn voor bedrijven.

  • Kan er direct geadverteerd worden op personen net als op LinkedIn?
  • Word het alleen een visite kaartje of gaat het een community kant op?
  • Gaat LinkedIn advertising minder opleveren door de komst van de people card?

Dat zijn uiteraard vragen zonder antwoord voor nu. Maar het geeft wel aan dat de people card interessant is om in de gaten te houden. Volg onze blog en wij houden je op de hoogte.

Image: businessupturn.com

Praat mee over dit artikel in onze community!

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.