Online marketing biedt gigantische kansen door de corona situatie

We zitten in een vervelende situatie dankzij het coronavirus. Het heeft een gigantisch effect op veel bedrijven. Online activiteit groeit als een gevolg op het thuiswerken. Dus dit is het moment om online marketing op te pakken.

Waarom is het niet de tijd om te besparen op online marketing?

Online marketing is een van de eerste onderdelen waar bedrijven op besparen in een crisissituatie. Logisch, want omzetten dalen en dus er moet wel bespaard gaan worden. Maar is online marketing eigenlijk het onderdeel waarop bespaard moet worden? Wij denken van niet! Even wat cijfers op een rijtje: met 85 miljoen online aankopen maakt de online wereld een groei door van 36% ten opzichte van 2019 volgens Emerce. Dat is het resultaat van 7% meer e-shoppers in 2020 (van 11,7 miljoen naar 12,5 miljoen). Het is niet dat Nederlanders per se meer uitgeven online. Maar door de corona maatregels zijn we gewoon meer online.

Nederlanders die meer online zijn is een online marketing kans voor iedereen!

Door de ontwikkeling van het coronavirus is de Nederlandse consument voorzichtiger geworden. Dit heeft er voor gezorgd dat steeds meer consumenten kiezen voor een online kanaal. Dat betekent dat het belangrijker is dan ooit om online goed vindbaar te zijn. Denk daarom goed na over een online strategie die je doelgroep aanspreekt. Zit je in de B2B sector kan onze blog over meer leadgeneratie interessant zijn om je op weg te helpen. Ons advies, online marketing is juist nu iets waar je bedrijf aandacht aan moet besteden. In deze periode, maar ook in de toekomst zal online marketing een grote rol gaan spelen voor een succesvol bedrijf.

De toekomst van een succesvol bedrijf

Hoe je het ook bekijkt, de wereld waarin we leven verandert razendsnel. Online marketing is niet alleen in een crisissituatie een grote kans, maar ook onder normale omstandigheden. Vaak zien bedrijven de online wereld als een risico. Wij willen je adviseren om dit niet te zien als een risico maar juist als een kans! Je ziet vooral dat onder jonge mensen online aankopen heel populair is, maar ook onder steeds meer ouderen. Daarom adviseren we je: pak deze kans en maak je bedrijf toekomst proof!

Image: Unsplash.com

Praat mee over dit artikel in onze community!